26 Ocak 2022 Çarşamba

Öğrencilerin Yaratıcılığını Geliştirmek

 




Psikoloji ve eğitim alanındaki birçok uzman, yaratıcılık becerilerinin okulda ve gelecekteki işgücünde başarı için gerekli olan psikolojik beceriler olduğunu savunuyor. Bu nedenle, okulların onlara öğretme ve onlara değer verme görevi vardır. 2010'da yapılan bir anket , 1.500'den fazla yöneticinin yaratıcılığa modern dünyadaki en önemli iş becerisi olarak değer verdiğini ortaya koydu. Ezbere dayalı görevlerin makineler tarafından tamamlanabildiği ve neredeyse tüm bilgilerin tek bir tıklamayla elde edilebildiği bir bilgi ekonomisinde, öğrencilerin işyerinde bağımsız olarak öğrenmeye ve sürekli uyum sağlamaya, yenilik yapmaya ve yaratıcı bir şekilde problem çözmeye hazır olmaları gerekir.

Yaratıcılık ayrıca motivasyonu artırarak , anlayışı derinleştirerek ve neşeyi teşvik ederek öğrenmeyi doğrudan geliştirir. Yaratıcı süreç için içsel motivasyon esastır ve öğrencilerin anlamlı hedefler peşinde koşmasına dayanır . “Yaratmak”ın Bloom'un sınıflandırmasının en üstünde olmasının bir nedeni var: Daha geniş kalıpları fark ederek ve akademik disiplinler arasında materyalleri birbirine bağlayarak, yaratıcı düşünme daha derin müfredatlar arası öğrenmeyi kolaylaştırabilir. Alane Jordan Starko'nun Classroom'da Yaratıcılık kitabında işaret ettiği gibi , yaratıcılığı destekleyen stratejiler (problem çözme, çoklu seçenekleri keşfetme ve sorgulamayı öğrenme) aynı zamanda derin bir kavrayışı da destekler.

Robert Sternberg, yaratıcılığın üniversite başarısını, standart test puanlarından elde ettiğimizin üzerinde ve ötesinde tahmin edebileceğini savundu: GRE alan öğrencilerle ilgili bir çalışmada , yüksek puanlar daha yüksek yaratıcılıkla ilişkilendirildi. Akademik başarının ötesinde yaratıcılık, öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirebilir ve bu da öğrencilerde neşe ve olumlu duygusal katılım sağlar. (Johns Hopkins Eğitim Okulu'nda profesör olan Jonathan Plucker'ın eğitime "Listerine" yaklaşımı dediği şeye dikkat edin - üretken öğrenmenin tek yolu "ciddi ve sıkıcı".)

Öğrencilerinizin yaratıcılığını sınıfta geliştirin

Yaratıcılık, oynamak, özerklik uygulamak ve risk almak için güvenli bir ortam gerektirir. Öğretmenler olarak, bu tür destekleyici sınıfları oluşturmak bizim elimizde. Öğrencilerinizin yaratıcılığını nasıl geliştirip besleyeceğiniz konusunda psikologlardan ve eğitimcilerden bazı öneriler:

  • Şefkatli, kabul edici bir ortam yaratın. Yaratıcı olmak, riske atmayı gerektirdiğinden, öğrencilerin önünüzde bir hata yapabileceklerine güvenmeleri gerekir.
  • Öğrencilerin fikirleriyle hazır olun. Öğrencilerle daha fazla kolsuz konuşmalar yapın. Tutku alanlarının neler olduğunu öğrenin ve bunları yaklaşımınıza dahil edin.
  • Özerkliği teşvik edin. “İyi” işin ne olduğu konusunda söz sahibi olmanıza izin vermeyin. Bunun yerine, öz değerlendirmeyi ve bağımsızlığı teşvik eden geribildirimler verin.
  • Yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek için ödevleri yeniden yazın. Ödevlerinize "yarat", "tasarla", "icat", "hayal et", "varsayalım" gibi kelimeler eklemeyi deneyin. “Mümkün olduğunca çok çözüm üretin” veya “Yaratıcı olun!” gibi talimatlar ekleme. yaratıcı performansı artırabilir.
  • Öğrencilere yaratıcılıkları hakkında doğrudan geri bildirim verin. Pek çok öğrenci ne kadar yaratıcı olduklarının farkında değil ya da "yaratıcı" kavramını benlik kavramlarına dahil etmelerine yardımcı olacak geri bildirimler almıyor. Okuryazarlık ve matematikteki geleneksel akademik yeterliliklerin yanı sıra “yaratıcı yeterlilik” fikrini keşfedin. Bir şeyi değerlendirdiğimizde, ona değer veririz! Yaratıcılığı içeren bir benlik kavramı yaratmak.
  • Öğrencilerin yaratıcı olmanın ne zaman uygun olduğunu bilmelerine yardımcı olun. Örneğin, standart bir durum değerlendirmesine karşı düşük riskli bir grup projesinde yaratıcılığın az çok yararlı olduğu bağlamları görmelerine yardımcı olun.
  • Çeşitli alanlarda mümkün olduğunca yaratıcı öğretim stratejileri, modelleri ve yöntemleri kullanın . Konuşma ve hareket etme şeklinizle öğrenciler için yaratıcılığı modelleyin. Örneğin, “Bu dersi tanıtmanın 3 yolunu düşündüm. Size 2'yi göstereceğim, sonra bir üçüncüsünü bulursunuz” ya da onlara üzerinde çalıştığınız kişisel bir projeyi gösterin.
  • Yaratıcılık dürtülerini “yanlış davranışta” kanalize edin. Sıklıkla rahatsız olan öğrenciler için, davranışlarında herhangi bir yaratıcılık fark edip etmediğinize bakın. Belki de bu özgünlük başka yollarla kanalize edilebilir?
  • Öğrencilerinizin içsel motivasyonunu koruyun ve destekleyin. İçsel motivasyon yaratıcılığı besler. Çeşitli araştırmalar , sınıftaki ödüllere ve teşviklere güvenmenin, bir görevi tamamlamak için içsel motivasyonu baltalayabileceğini göstermiştir; buna “aşırı gerekçelendirme” adı verilir. Wellesley College'da Psikoloji profesörü olan Beth Hennessey, bundan kaçınmak için eğitimcilerin yarışmaları ve diğerleriyle karşılaştırmayı sınırlamaya, bunun yerine kendini geliştirmeye odaklanmaya çalışmasını öneriyor. Öğrencileri çalışırken daha az izlemeyi deneyin ve mümkün olduğunda tutkularının peşinden gitmeleri için onlara fırsatlar sağlayın.
  • Öğrencilere yaratıcılığın çaba gerektirdiğini açıkça belirtin. Yaratıcı süreç, uyarı vermeden gelen basit bir “aha” değildir. Öğrencilere, gerçekten yaratıcı insanların bir proje üzerinde çalışırken hayal etmeleri, mücadele etmeleri ve yeniden hayal etmeleri gerektiğini söyleyin.
  • Öğrencilerinizle yaratıcılık mitlerini ve klişeleri açıkça tartışın. Yaratıcılığın ne olduğunu ve olmadığını ve çevrelerindeki dünyada onu nasıl fark edeceklerini anlamalarına yardımcı olun.
  • Öğrencilerin yaratıcı düşünmeyi uygulayabilecekleri etkinliklerle deneyler yapın. Birçok öğretmenin ısınma veya kısa molalar olarak denedikleri yaratıcı etkinlikler için önerileri vardır. " Droodles" veya görsel bilmeceler, çok çeşitli farklı yorumlara sahip olabilen ve farklı düşünmeyi teşvik edebilen basit çizgi çizimlerdir. "Hızlı yazma" ve "serbest yazma", öğrencilerin iç sansürlerini bırakmalarına yardımcı olabilir. Materyalleri gözden geçirmenin bir parçası olarak, karmaşık akademik bilgilerin özünü yakalamak için çocuklara kavram karikatürleri kullanmalarını veya görsel metaforları çizmelerini/tasarlamalarını/boyamalarını sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

10 - 20 Yaş Aralığındaki İnsanlar Nereden Başlamalı?

  10 - 20 yaş aralığında iseniz bir şeylere başlama vakti gelmiş. Geleceğiniz adına verimli yıllar geçirmek ve şimdiden hayatınızda güzel de...